2015. december 7., hétfő

Fejlemények, folyományok



Másfél év telt el a legutóbbi bejegyzésem óta. Az azt követő év gondolkodással és keresgetéssel telt, az utóbbi fél pedig igen aktív munkával. Mindkettő jó ok a nem írásra. :)


A karosszéria sajnos menthetetlennek mutatkozott, nem csak az előzőekben bemutatottak (korrodált részek) miatt, hanem a fűtés csatorna zárt szelvényre történő cseréjekor olyan felelőtlenül jártak el, hogy végzetes geometriai károsodásokat okoztak a bódéban, így jobbnak láttam keresni egy "gánymentes" donort, vagy örököst, mert abból a másikból soha nem lett volna szép szabályos bogár. 

Közben elkezdtem a motor "feltárását". A képek hűen tükrözik az állapotát.









A teljes szétszedés után jött a tisztítás, ami leginkább egy disznóvágáshoz hasonlított, a színét, no meg a pálinkát kivéve.



Az alkatrészek felújítása, új alkatrészek beszerzése, csapágyak illesztése és a szükséges gépi forgácsoló munkák után kezdődhetett az összerakás. Kaszni még sehol.


Íme a saját készítésű forgó motorszerelő állvány, amely nélkül sokkal nehezebb lenne:


A blokk összerakása közben újíttattam fel a hengerfejeket,


amik itt már a helyükön:




Ezekkel párhuzamosan lázasan kerestem az új bódét.
A (majdnem) megfelelő darab 2014 decemberében került a látókörömbe, de sajnos Szigetszentmiklóson volt, így kicsit vártam a szállítással anyagi és meteorológiai okok miatt.
Akkor csak megnézni tudtam, de tavasszal elmentem érte egy gurulós kerettel és egy autómentővel.


Ez sajnos egy 74-es 1200-as típus, ami pár lényeges eltérést mutat az 1300-astól, de olyat egyszerűen nem találtam. Hogy az évjáratnak megfelelő legyen, a baloldaliképp kell kinéznie majd. (Mellesleg ez a kedvenc típusom)



Alapos átvizsgálás, állapotfelmérés után úgy döntöttem, hogy ezt a kasznit folytatom, mert a másik sajnos reménytelen, így azt nehéz elhatározással, de el kellett vinnem, mert nem volt helye, eladni pedig csak vasárban lehetett volna. Szomorú vagyok, amikor bogár bontásról látok képeket és ez a blog is a megmentésről kellene hogy szóljon, de sajnos azt nem lehetett. (az utánfutó rövid története az Infrastruktúra c. bejegyzésben látható :) )



Az ezerkettesen is van munka,de sokkal kevesebb, és a töredékét kell beépítenem az idáig összegyűjtött javító elemeknek. Párat már el is adtam.


Közben kész lett a motor és már működik is.




A Sprintstar felniket sem hagyom unatkozni



-vége-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése