...szóval elindultunk haza. Fékpróba, kormánypróba még egyszer, aztán huss.
Nagyszerű élmény, főleg a hang. Fülig ért a szám. Egy darabig. Ugyanis 15-20 km után éktelen durrogás és rángatás következett. Persze. Nem is vártam mást az első úton. Murphy beült mitfahrer-nek. Mindezek ellenére 50-60 km/h-val hazaértünk.
Itthon egy motortér-átnézés, elosztó fedél pucolás, próba, alig indul, 3 henger, milegyen, vegyük ki a gyertyát. Na ez nem egyszerű. Boxer motor lévén kicsi a hely a két oldalon. Speciális gyertyakulcs kellene, de nincs. Kedves bogaras ismerőseim szokták mondani, hogy az első gyertya csere 2 óra, a második tíz perc...így is volt. Gyertyapucolás, -visszaküzdés, indítás, megy, örülés. Egészen a következő próbakör 3. percéig, amikor is ismét elkezdődött a "műsor". Aznapra feladtam. "Majd holnap veszek gyertyát, rotort, megszakítót stb."
Másnap bevásároltam, mindent kicseréltem, plusz a karburátorhoz vettem egy tömítés készletet, szétszedtem, megpucoltam, összeraktam.
Következik a beállítás. Az autóhoz kapott (lengyel!) szerelési könyvből okosodtam a porlasztó adjusztálás terén. De jó, a nálam okosabbak leírták, nem kell megfejteni. Mondanom sem kell, hogy a helyzet nem lett jobb.
Végül kiderült, hogy a kedves lengyel elvtárs kihagyott egy "apró" információ a könyvből, ami más szakirodalmakban jelen van. Én bypass csavar néven akadtam rá, ami a porlasztómon tövig be volt tekerve, a könyvben nem lévén, így nem tudván, hogy mi is lehet az. Ennek folyományaként a keverék csavart bátran kitekerték, hogy egyáltalán járjon a motor, ami a gyertyák "beköpéséhez" vezetett. Köszönjük.
Na, de térjünk vissza a Földre! Karbi beállítva, megy, azóta is. Következhet a kozmetika.
Az első természetesen a lila belső likvidálása. Latin lover-eket megszégyenítő habitussal téptem le az üléshuzatot, majd értetlenül álltam, hogy miért kellett ezt
eltakarni egy lila, márványmintás ronggyal. Aztán következtek a rozsdafoltok és a Skoda felni.
Sajnos elég sok helyre nem jutott Fobizán :)
Úgy döntöttem, hogy részlegesen szétszedem
és deréktól lefelé kap egy festést.
(itt látszik, hogy ferde az autó)
A gyári felniket lecsupaszítottuk, alapoztam, fényeztem.
Vettem két új fellépőt és sárvédő tömítéseket, gyári kormányt és rádiót
és ilyen lett az összkép:
Lehet menni.
Folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése